צור קשר
מאמרים ומידע

איך לבחור את הוטרינר המתאים?

26-07-2018 בחירת וטרינר

אתם גרים בסביבה בה יש מספר וטרינרים וכל מכר שפגשתם מתרשם באופן שונה ונותן דגש לתכונות שונות, אז כיצד יודעים שבחרתם נכון?

ישנם מספר פרמטרים אובייקטיבים עליהם אין עוררין והם באמת חלק מהשיקול בבחירת הוטרינר, אך מה בדבר אלו שלא? האם לבחור לפי הנוחות, השירות או אולי האישיות?

בחירת וטרינר

בחירת וטרינר היא לא עניין של מה בכך, שכן הכלב או החתול עתידים לבלות איתו לא מעט במרוצת השנים.

השורות הבאות יספקו הצצה למספר רמזים שיקלו בבחירת "האחד או האחת" ליקירכם.

1. אימצתם בעל חיים חדש לחיק המשפחה ועל מנת שיעשה את צעדיו בבטחה ובבריאות יש צורך בבדיקה מקיפה אצל הווטרינר. זוהי דרך נהדרת לדעת אם בחרתם איש מקצוע ראוי. כל מפגש של וטרינר עם בעל חיים הוא הזדמנות לתת מבט, לבדוק ולהתרשם ממצב חיית המחמד וכמובן זמן מצוין לקבל טיפים מהידע ומהניסיון של איש המקצוע.

אם הווטרינר אליו הגעתם מגלה אכפתיות, מנדב מידע שיועיל לחיית המחמד ויקל על הטיפול בה אז זהו רמז ראשון כי בחרתם טוב.

2. וטרינר הוא כמו רופא המשפחה שלכם וככזה הוא צריך להיות חמוש בידע, להרחיב את אופקיו כל הזמן ולהיות מחובר לגילויים החדשים בתחום.

עולם הווטרינריה מזמן שינויים טכנולוגיים כל הזמן. שינויים המובילים להתייעלות ולשיפור איכות החיים של החיות. וטרינר טוב יצטייד במכשור, אביזרים, תכשירים ותרופות שהוכחו כיעילים ולא יתבסס רק על מה שהיה נכון בימים עברו. עולמנו משתנה תכופות ויש להיות עם האצבע על הדופק על מנת לראות כי אנו מתקדמים איתו ומאפשרים את הטיפול הטוב ביותר עבור בעלי החיים.

3. המרפאה הווטרינרית צריכה להיות מצוידת במכשור רפואי ראוי שיקל על הטיפול בחיות המחמד וישפוך אור על מצבם הבריאותי. דוגמה מצוינת לכך היא מעבדת דם ניידת שמאפשרת לעשות ספירת דם במרפאה מבלי הצורך לטרטר את החיה ובעליה למקום נוסף לשם כך. לכן, בבדיקתם איזה וטרינר הכי טוב לכלב שלכם כדאי גם לשקול את נושא הציוד במרפאה.

4. על הרופא להיות נחמד ומסביר פנים, כן כן גם וטרינר. בעלי חיים מושפעים מהדמות המטפלת וככזאת עלייה להיות בעלת אהבה גדולה לבעלי חיים. מומלץ מאוד לבחור וטרינר שאוהב בעלי חיים, מטפח כמה מהם גם בחייו האישיים (שאלה לגיטימית לשאול את הוטרינר – אילו בעלי חיים יש ברשותך) ומשרה עליהם אווירה נינוחה וחמה.

5. מידע נוסף שיכול להקל על הבחירה בוטרינר הינו תחום התמחות. האם מעבר ללימודי הווטרינריה הרחיב בעל המקצוע את אופקיו ומקצועיותו ולמד תחום התמחות ספציפי. נושא זה מבטיח כי איש המקצוע מומחה בנושא מסוים ובעל ידע כללי רב, אשר יכול לסייע באיכות הטיפולים העתידיים.

6. איך אפשר בלי ביקורות – לפני שאתם ניגשים לוטרינר ערכו חיפוש בגוגל עם שמו של המטפל יחד עם המילה ביקורות ולאחר מכן עם המילה פסקי דין. חיפושים אלה יכולים לשפוך אור על אופי התנהגותו של איש המקצוע. כמובן שאין בהם כדאי להיות בבת הכל אך בהחלט יכולים לתת איזשהו רמז בנוגע לאופן התנהלות.

7. באותה נשימה, ערכו חיפוש של שם הוטרינר עם המילה המלצות. כנסו לאתר האינטרנט שלו ולעמוד הפייסבוק שלו ותיווכחו בעשייתו ובמה אנשים אומרים עליו. כמו בסעיף הקודם, גם זה אינו חזות הכל אך בהחלט טעימה קלה שיכולה להקל על מלאכת הבחירה.

8. אם אתם מבלים לא מעט ברשתות חברתיות אז יצא לכם להיתקל בהמלצה או פוסט של זה או אחר הממליץ על וטרינר. כחלק מיתרונות הטכנולוגיה ניתן לבקש גם באופן יזום המלצות מחברים בקבוצות מקומיות וכדומה ולראות על פי רמת ההיענות את הרשמים שיש לאנשים מהמטפל. לדוגמה, אתם מתגוררים בעיר נס ציונה וחברים בקבוצת הפייסבוק של תושבי העיר, אז כדאי לנצל את הבמה ולבקש המלצות על וטרינר בנס ציונה והסביבה ולפעול על פיהן.

וטרינר זה לכל החיים

כפי שאתם בוודאי זוכרים את רופא הילדים שלכם אז דומה המצב גם עם הוטרינר. מחקרים מוכיחים כי במרבית המקרים ילווה הוטרינר את בעל החיים במרבית שנותיו (אלא אם עברתם דירה או לא הייתם מרוצים). לכן, כדאי לשקול בכובד ראש את הבחירה, מאחר והיא עתידה לתת אותותיה במשך שנים רבות.

אנחנו, במרפאת לוטוס שבטירת הכרמל, מאמינים שבעלי החיים הם שותפים שלנו לדרך ועל כן נעשה הכל למענם. הוטרינרים שלנו הם מעיין נובע של ידע ומאמינים שבעזרת הקשבה, אכפתיות, מקצועיות וניסיון אפשר לשפר את איכות חייהם של החיות ולתת להם את הטיפול המיטבי עבורם.



לקריאה נוספת
מרכז וטרינרי לוטוס
מרפאת ״לוטוס״ בהנהלת ד״ר גלי מיכאלי מטפלת בבעלי החיים ומעניקה להם טיפול מקצועי, מסור ומחבק.
צרו איתנו קשר
לוטוס, ד״ר גלי מיכאלי
העצמאות 6, טירת כרמל
מספר הטלפון של המרפאה: 04-8581206





חייגו אלינו
נווטו אלינו