חיסונים לחתולים מצילים חיים

20-07-2017 חיסונים לחתולים

חתולים על אף יכולות ההשרדות הגבוהות שלהם אינם חסינים ממחלות ודורשים טיפול שוטף ומתן חיסונים על מנת להבטיח בריאות טובה ואיתנה.
חיסונים לחתולים מורכבים לרוב מחיידק (או נגיף) מוחלש או מומת המאפשר למערכת החיסון להכיר אותו ולבנות מערך של הגנה, שיאפשר התמודדות טובה בעתיד ומניעתה של המחלה עבורה נוצר החיסון.

חיסון גורי חתולים

חתולים נולדים עם הגנה טבעית אותה מקבלים מהאם, בדמות נוגדנים בדם. חיסון טבעי זה תקף עד שישה שבועות מיום היוולדו של הגור.
לאחר תקופה זו רגיש החתול להידבקות במחלות רבות ומגוונות, ועל מנת לספק לו הגנה ראויה יש צורך בחיסונים.
את החיסונים יש לתת בסדרות, כשבין חיסון לחיסון ניתנת תקופת צינון של שלושה שבועות – בהם בונה גופו של הגור את המערכת החיסונית שתלווה אותו לאורך חייו.

איך לשמור על הגור?

עם מתן החיסונים יש לשמור על סביבת מחייה סטרילית ככל הניתן ולמנוע מהגור לבוא במגע עם בעלי חיים משוטטים. רצוי מאוד להשאיר את הגור באזור מגוריו ולהימנע מטיולים בתקופת החיסונים. גופו של הגור יהיה חסין מפני מחלות רק מספר ימים לאחר קבלת החיסון ולכן תקופת ביניים זו הינה משמעותית מאוד עבורו, וחושפת את גורי החתולים לסכנות גדולות.

הפרשות של בעלי חיים אחרים איתם יבוא הגור במגע מועדות לפורענות וטומנות בחובן סכנות בריאותיות גדולות. חשוב לדעת כי גם הפרשות ישנות מאוד הן בגדר פצצות מתקתקות (אפילו צואה בת שנה, שכמעט אינה ניתנת לגילוי על ידי בני אדם).
*על החתול לקבל את החיסונים בשנית אחת לשנה.

חיסונים לגורי חתולים - וטרינר בחיפה

חתולי בית אינם מיוחדים

ישנה טעות רווחת כי חתולי בית אינם באים במגע עם בעלי חיים אחרים ולכן הינם מוגנים ממחלות, אז כמו שנאמר – טעות רווחת.
חתולים ביתיים חשופים להידבקות מפתוגנים המביאים איתם בני האדם. גם סוליית הנעל, איתה אתם חוזרים הביתה, הינה מקור להדבקה בפתוגנים כאלה ואחרים (לשלשת הנצמדת לסולית הנעל).

מדוע צריך לחסן חתולים אצל וטרינר?

כיום גובר רצונם של בני האדם לקחת אחריות מעשית על חייהם ועל חיי חיות המחמד שברשותם. רבים רוצים לחסן את החיות בעצמם ואנחנו אומרים – לא כדאי!
בדיקות וטרינריות מקיפות המלוות את החיסונים הן חשובות מאוד לבריאות בעלי החיים. חיסון המכיל וירוס מוחלש הניתן לבעל חיים החולה במחלה מסוימת (ולא גילה תסמינים) יכול להיות קריטי עבורו, ולהוות סיכון ממשי לחייו.
בנוסף, הגעתו של החתול למרפאה וטרינרית לצורך קבלת חיסון מהווה הזדמנות להערכת מצבו הגופני של החתול ומאפשר מתן טיפים, המלצות ודגשים לצורך רפואה מונעת ובריאות איתנה של החתול.

חיסון חתולים אצל וטרינר

חתול בידיים בטוחות

איזה חיסונים יש לחתולים?

הסבר כללי קצר
במרבית המקרים מתבצעים מספר חיסונים בזריקה אחת והחיסון נקרא על שם מספר התרכיבים המצויים בו. דוגמה חיסון משושה מכיל שישה חיסונים שונים.
כמובן כי יש פרוצדרות נוספות דוגמת סירוס חתול ועיקור חתולה עליהן נרחיב בפוסטים שונים.

חיסון מרובע לחתולים

חיסון מרובע מוזרק לחתול פעמיים בשנתו הראשונה לחיים והוא מכיל הגנה כנגד ארבע מחלות נפוצות, אשר שלוש מהן נגרמות על ידי וירוס ואחת על ידי חיידק.

כלבת לחתולים - וטרינר בחיפה

חיסון כלבת לחתולים

כלבת הינה מחלה נגיפית מדבקת העלולה לפגוע בכל סוגי היונקים. על אף שמה, חשוב להבין, כי היא פוגעת גם בחתולים. אמנם חיסון כלבת לחתולים אינו חובה על פי החוק אך אם אתם רוצים לשמור על החתול שלכם, ולספק לו את הקרקע החיסונית הטובה ביותר אז רצוי לחסן אותו כנגד המחלה.
מחלת הכלבת הינה קטלנית מאוד, ומרגע הופעת התסמינים לא ניתן יהיה להציל את החתול! לפיכך, עשו לעצמכם מנהג קבוע וחסנו את החתול שלכם.

תילוע לחתולים

גם חתולים עשוים לסבול מתולעים אשר יגרמו להם חוסר נוחות מובחן ואף יכולים להוביל למחלות מעיים קשות. כמובן, כי לא כל הדבקה בתולעים הינה קטלנית אך בוודאי שתגרום אי נוחות לחתול. ישנם טיפולים מגוונים כנגד תולעים בחתולים ורצוי להתייעץ עם הוטרינר בעבור הטיפול הנכון והמתאים ביותר לחתול שלכם.

מילה מהוטרינר

רב החתולים אינם ששים להגיע למרפאה הוטרינרית להיבדק ויתכן כי יחששו מהפרוצדורה הקשורה בנשיאתם למרפאה. לפיכך, כדאי מאוד להרגיל את החתולים לכלוב הנשיאה וזאת בעזרת התניה חיובית. כלומר, כלוב הנשיאה יכול לשמש כמקום האכלתם של החתולים ובכך להוריד את רמת חששם ממנו. בזמן הובלת החתול לוטרינר הקפידו לכסות את הכלוב בבד וכך תסייעו להרגעתו. כמו כן, רצוי מאוד להודיע לוטרינר מבעוד מועד על הגעתכם וזה יאפשר לו להימנע ככל הניתן (לא תמיד הדבר אפשרי) מחשיפתו של החתול לאלמנטים מלחיצים דוגמת כלבים.

אז התקשרו לקבוע תור – החתול שלכם זקוק לכך!

לא הספיק לך? רוצה לדעת עוד על חתולים?

עיקור חתולים וכלבים – לפני שיהיה מאוחר מדי

מתי מזמינים וטרינר חירום?

טיפול בחתולי רחוב – אנחנו זקוקים להם