טיפולי שיניים

דף הבית / שירותי המרפאה / טיפולי שיניים לכלב ולחתול

טיפולי שיניים

החשש מטיפול שיניים הוא חשש אמיתי מכיוון שהעצבים באזור השיניים הם מהרגישים ביותר בגופנו. גם ההולכים על ארבע חווים זאת ויכולים לסבול מכאבי שיניים.
על מנת לחסוך סבל מיותר, בכל בדיקה במרפאה הוטרינרית בעל החיים שלכם עובר גם בדיקה של חלל הפה. אם עולה הצורך ניתנים מוצרים איכותיים למניעת בעיות מבעוד מועד, כאשר הדגש הוא על תזונה נכונה, צחצוח שיניים נכון וחטיפים מיוחדים.

ניקוי שיניים לכלב ולחתול

התלונה הנפוצה ביותר בקרב הבעלים של כלבים וחתולים הינה ריח רע מפי החתול או הבל פה בפי הכלב, תלונה שכזו מרמזת לנו על הצטברות אבנית בפה בעל החיים. הצטברות אבן שן בקרב בעלי חיים בכלל וכלבים וחתולים בפרט הינה בעיית השיניים השכיחה ביותר. מחקרים מצביעים על למעלה מ77% מאוכלוסיית הכלבים והחתולים יסבלו מנזקי אבנית בדרגות שונות.

הצטברות אבנית בשיניים הינה קרקע פורייה לחיידקים רבים אשר יגרמו לדלקת חניכיים לכלב ולחתול. כאשר אתם מבחינים באדמומיות חניכיים אצל הכלב, כאב בחלל הפה אצל החתול ונטייה לדימומים אז קרוב לוודאי שישנה דלקת חניכיים. דלקת זו יכולה ועלולה להחמיר ולהתפתח עד מצב של נסיגת חניכיים וחשיפת שורש השן אצל בעל החיים. כפי שידוע לכל, שיניים הם מצרך חשוב בעיקר לבעל החיים ומצב זה יכול להוביל אף לריקבון של השן בכלב ונשירת השיניים אצל בעלי החיים.

ניקוי אבן שן לכלבים וחתולים הינו תהליך פשוט יחסית. תדירות הניקוי תלויה במצג חלל הפה של בעל החיים.  אם ידוע על בעיות שיניים אז רצוי לבצע טיפול שיניים לכלב או לחתול כל חצי שנה. מעבר לכך, בכל ביקור במרפאה לצורך חיסון או בדיקה שגרתית רצוי לבדוק את מצב חלל הפה. הניקוי מתבצע ע"י מכשור מיוחד, תוך שימוש בחומרי הרדמה בטוחים ביותר. לרוב ההתאוששות הינה מהירה.

לסיכום, הצטברות של אבנית שן הינה בעיה קלה שניתנת לשליטה על ידי טיפול וטרינרי מקצועי. התעלמות מבעיה זו עלולה להחריף את הבעיה ה"לכאורה" פשוטה למימדים גדולים. אם אתם מבחינים בהפרעות אכילה אצל הכלב, רזון אצל בעל החיים, התדרדרות במצבו הכללי של החתול או הפסקת אכילה אצל התוכי אז כדאי למהר למרפאה הוטרינרית לוטוס.

אבנית שן בכלבים - וטרינר בטירת כרמל