צור קשר
מאמרים ומידע

הכן כלבך לקיץ

13-04-2017 הכן כלבך לקיץ -וטרינר בחיפה

קיץ, שמש, ים, חשיכה מאוחרת, טיולים רבים, גן עדן…

האם זהו גן עדן גם לבעלי החיים? שאלה מורכבת ותלויה מאוד בהיערכות של בעל החיה לקראת הקיץ, הקפדתו על מספר כללים ורמת הקשב שלו לצרכי חיית המחמד שלו.

9 טיפים לקיץ בטוח לכלב

9 הסעיפים הבאים יסייעו לכם ולחיית המחמד שלכם להנות בבטחה מאחת העונות היפות של השנה. קראו טוב טוב את השורות הבאות, השמעו להוראות והצטיידו בציוד הדרוש!

 

1. הימנעו מפרעושים וקרציות

עם עליית הטמפרטורות עולה גם זמן הבילוי של הכלב מחוץ לבית, וכך עולה גם חשיפתו לטפילים כאלה ואחרים שמנצלים את המצב. קרציות ופרעושים הינם נגע זר שיכול לגרום לבעיות בריאותיות רבות לכלב, ועדיף להימנע מהם בטרם יצליחו לבצע את זממם. קרציות, באמצעות טפיל המצוי בתוכן, עלולות להוביל לקדחת הקרציות, מחלה המתבטאת בחום גבוה, חולשה, חוסר תאבון ועוד נזקים רבים. בהיעדר טיפול מתאים עלולה המחלה לגרום לדימום פנימי והרס איברים שיובילו בסופו של דבר למוות. נוכחות פרעושים עלולה להוביל להתפתחותה של אלרגיה לפרעושים, אנמיה קשה, ועוד מגוון תסמינים קשים. כאשר נעקץ הכלב על ידי הפרעוש, נגרם גירוי ראשוני המוביל לגירוד חוזר שעשוי להוביל לפציעה ולזיהום הפצע על ידי חיידקים. כמו כן, הפרעושים הינם פונדקאים של תולעים. לכן, אם לא די בנזק הישיר לו גורמים הפרעושים, אז ישנו גם הנזק המשני הצפוי מהתולעים. לפיכך, כאשר מתקרב הקיץ- בצעו תילוע לכלב, לצד הדברת הפרעושים ומתן טיפול הולם.

איך להימנע מפרעושים וקרציות?

 

2. הרחיקו כלבכם מצמחים רעילים

כאמור, זמן הבילוי מחוץ לבית עולה, וכך גם עולה סקרנותו של הכלב לרחרוח של "מה השתנה" בחוץ.
ישנה רשימת צמחים רעילים מהם כדאי מאוד להרחיק את הכלב. ברשימת הצמחים ניתן למצוא את הצמחים הבאים: הרדוף נחלים, נרקיס, יוקה, פילנדרום, אלוורה, עץ משמש, עץ תפוחים, ועוד מגוון צמחים (ישנה רשימה של 421 צמחים הרעילים לכלבים – בקישור הבא).

 

וטרינר בחיפה - צמחים מסוכנים

 

3. היזהרו מנחשים

עם קיצו של החורף מתעוררים הנחשים מתרדמתם (חודשים מרץ עד יוני), עם מנה גדושה של ארס. אמנם אין הנחשים יחפשו לתקוף את כלבכם ללא סיבה, אך כאשר יפלוש הכלב למרחב מחייתם ויגרום לנחש לחוש מאוים, אז יכיש הנחש את הכלב. לכן, מנעו מכלבכם להריח מתחת לכל עץ רענן או שיח המצוי באזור טיולו. אם חווה כלבכם הכשת נחש אז מהרו לוטרינר והקפידו על תזוזה מינימלית של הכלב לאחר ההכשה (אל תנסו לחסום כלי דם או להוציא את הארס).

 

הזהרו מנחשים - מרפאה וטרינרית בחיפה

 

לכלבים שיטת צינון עצמי שונה משלנו, בני האדם. כלבכם מצנן את גופו בעזרת 'הלחתה'- הגברת קצב הנשימה (מעין תנועות התנשפות נמרצות). שיטת קירור זו אורכת זמן רב יותר מזו של בני האדם, ולכן מחייבת התאמות מיוחדות. בנוסף, כלבים בעלי אף פחוס (בראקיצפלים –brachyocephalic) לוקים עוד יותר בקירור גופם ונוטים למצוקה נשימתית עקב קנה נשימה לא מפותח (בשל המבנה האנטומי שלהם), מצב המחמיר כתוצאה מחום גוף גבוה (אם בשל פעילות גופנית ואם בשל מזג האוויר).

 

הלחתה - וטרינר טירת כרמל

 

4. צאו לטיולים בשעות נוחות

כפות רגליו של הכלב אינן מוגנות על ידי נעליים והוא רגיש לטמפרטורת הקרקע עליה הוא דורך. טיולים בשעות הלוהטות של הקיץ יגרמו סבל רב לכלב ואף עלולים להוביל לכוויות בדרגות שונות בכפות רגליו. לכן, המנעו מטיולים בשעות החמות (עדיף לבצע טיולים בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות הערב המאוחרות). הקפידו על טיול באזורים מוצלים, הצטיידו במים לכלב ולכם, ותהיו זהירים בשמש.

 

5. סדרו מקום מחייה מתאים לכלב

ודאו שאזור מגוריו של הכלב יהיה במקום מוצל וקריר יחסית. אל תמקמו את מלונת כלבכם תחת שמש ישירה או במקום לא מאוורר. אם מקום מושבו של כלבכם הינו בחצר, ודאו כי פינתו נעימה, מוצלת ועם אספקת מים סדירה.

 

6. דאגו למיזוג אוויר אופטימלי בסביבת הכלב

ככלל, כלבים רגישים יותר לשינויי טמפרטורה קיצוניים מאשר בני האדם. בשל כך, יש לנסות ולווסת את הטמפרטורה של סביבת כלבכם בצורה זהירה יותר. הימנעו מחשיפה ישירה שלו למיזוג אוויר ולאחר מכן הוצאתו החוצה לטמפרטורה לוהטת. השתדלו למקם את הכלב באזור מוצל ונעים למחייה ולא מתחת למזגנים.

 

וטרינר בחיפה - טמפרטורה לכלב

 

7. התאימו לכלב מחסומים המאפשרים את תנועת ההלחתה

מחסומי פה לכלבים הינם בגדר חובה עבור גזעים מסוימים ובקרב רשויות מקומיות מסוימות (מבלי להיכנס לתוקף ההוראה). אם אתם מטיילים עם כלבכם כאשר הוא עם מחסום בפיו, ודאו כי המחסום מאפשר לכלב לפתוח את פיו בצורה שתאפשר לו לקרר את עצמו כראוי, אחרת יהיה הכלב בסכנת חיים של ממש. בנוסף, ידוע לכל כי צבעים כהים נוטים לקלוט יותר חום מצבעים בהירים, ובשל כך יש להשתמש במחסומי פה בהירים בחודשי הקיץ.

 

8. אל תגזימו עם התספורת!

מחד, תספורות כלבים יכולות להיות אסתטיות מאוד ולסייע להפחית את כמות הפרווה שצריך לנקות. מאידך, לפרווה תפקיד חשוב בהגנת עורו של הכלב מנזקי השמש, ותספורת קצוצה מדי עשויה להוביל לחשיפה ישירה לשמש, וממש כמו לנו, בני האדם, כוויות המסכנות את עורו ואת בריאותו. על כן, טפחו באופן קבוע את פרוותו, הברישוה היטב ושמרו על אורך פרווה של חצי סנטימטר לפחות.

 

9. התחשבו בגיל הכלב

הם לא נעשים צעירים יותר ולא בריאים יותר ככל שמזדקנים, ועם הגיל צריך לבצע התאמות ראויות. כלבים קשישים, בדומה לבני אדם, רגישים יותר לשינויי מזג אוויר ולחום כבד. אי לכך ובהתאם לזאת, היו זהירים שבעתיים וכבדו את גילו. אל תעשו לו מה שלא תרצו שיעשו לכם.

 

התחשבו בכלב - וטרינר בטירת כרמל


לסיכום,

חודשי האביב והקיץ מאפשרים זמן איכות לטיול עם הכלב, וקוראים לנו לצאת ולחרוש את הארץ לאורכה ולרוחבה. אך יחד עם זאת, עלינו להיות קשובים לחבר על ארבע, ולהרחיקו מהסכנות הטמונות בעונות אלו.
היו עירניים והזהירו כלבכם מנחשים ורעלנים, הדבירו סביבתכם מפרעושים וקרציות, טפלו היטב עם האמצעים הקיימים, צאו לטיול בשעות נוחות, וזכרו כי חברכם הטוב ביותר הינו בעל צרכים ומבנה אנטומי שונה משלכם.

מרפאת לוטוס בטירת כרמל מזמינה אתכם לביקור ולמציאת בית חם עבור כלבכם ועבורכם!
 

 



אולי יעניין אותך גם:

אוכל מומלץ לכלבים – גורים, בוגרים וממה להימנע?

רחיצת כלבים –  זה הכרחי?

פרעושים וקרציות – לא אצלנו בבית

מרכז וטרינרי לוטוס
מרפאת ״לוטוס״ בהנהלת ד״ר גלי מיכאלי מטפלת בבעלי החיים ומעניקה להם טיפול מקצועי, מסור ומחבק.
צרו איתנו קשר
לוטוס, ד״ר גלי מיכאלי
העצמאות 6, טירת כרמל
מספר הטלפון של המרפאה: 04-8581206





חייגו אלינו
נווטו אלינו